23/12/2022

Overzicht 2022

PRD28912

Het jaar 2022 zit er weer bijna op, en wat een mooi moment om terug te blikken op een sportief en succesvol jaar! Na twee lange jaren vol coronamaatregelen, was het dit jaar weer zover; er waren weer grootschalige sportevenementen! Hier volgt een overzicht van onze evenementen uit 2022.

European Company Sport Games

In juni mocht Team TOC, in opdracht van Stichting NLOM!, de European Company Sport Games in de Provincie Gelderland organiseren. Hier namen ruim 3.200 deelnemers uit 30 verschillende landen aan deel! Het doel van dit evenement was om zoveel mogelijk werknemers uit Europa aan het sporten en bewegen te krijgen, om zo de onderwerpen sport, beweging en vitaliteit relevant te maken op de werkvloer, vooral in een periode na de coronamaatregelen, waarin dit lastig was. Het evenement bevatte 21(!) verschillende sporten, verdeeld over verschillende locaties.

CEP EK Petanque

Van 13 t/m 17 juli 2022 stond ‘s-Hertogenbosch in het teken van de Europese Kampioenschappen Petanque. Na een succesvol WK (Para) Handboogschieten in 2019 was de Parade opnieuw het toneel voor een internationaal sportevenement.

Op het beroemde plein lagen 26 overdekte petanquebanen, waar de 109 beste petanquespelers van Europa streden om de Europese titels in de categorieën tête-à-tête (mannen en vrouwen) en doubletten (mannen, vrouwen en mixed teams). Naast de wedstrijden was er voor de meer dan 25.000 (!) toeschouwers onder meer de mogelijkheid om te kunnen genieten van lekker eten en drinken, muziek en andere vormen van entertainment.

Veldhoven 2022 World Boccia Challenger

Van 1 t/m 6 augustus gingen 90 atleten uit 24 verschillende landen de strijd met elkaar aan om het eremetaal binnen 4 categorieën Boccia. Dit was niet alles, want tijdens dit evenement waren er ook kwalificatiepunten te winnen voor de ranglijst van de Paralympische Spelen 2024, in Parijs.

Onze dank gaat uit naar het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Gehandicaptensport Nederland, World Boccia, Gemeente Veldhoven en NH Eindhoven Conference Centre Koningshof voor het mogelijk maken van dit geslaagde evenement. We zien alle deelnemers graag terug tijdens de European Para Championships in 2023 in Rotterdam!

ITF Wheelchair Tennis Masters

Een sportevenement organiseren is altijd speciaal, maar wat dit evenement nog specialer maakte, was dat het georganiseerd mocht worden in de thuishaven van Team TOC; Oss! Van 30 oktober t/m 6 november 2022 kreeg de gehele wereldtop van het rolstoeltennis (enkel- en dubbelspel) de kans om het tennisseizoen zeer succesvol af te sluiten en zo de wereldtitel te bemachtigen. In het omgetoverde, multifunctionele Sportcentrum de Rusheuvel werd op 5 hardcourt banen gespeeld en getraind. In het middelpunt van deze mooie accommodatie bevond zich het Centre Court, met plaats voor maar liefst 500 enthousiaste supporters. Gedurende de week bezochten bijna 2.000 bezoekers de ITF Wheelchair Tennis Masters 2022.

Z9 A0770
PRD11755
IK 5678

Wow, dat was tof!

Lees ook de andere berichten!